Artikel
PERANG PALING BESAR: PUNCANYA, SERTA SERUAN KEPADA NEGARA-NEGARA BANGSA SUPAYA MEMILIH PERIKATAN - MESEJ KEPADA RAKYAT MALAYSIA- Abumohd -



 
5 November 2016 - 1. Saya menerima maklumbalas daripada beberapa anggota pemikir didalam sebuah think tank di Rusia, mendedahkan pendekatan defensif yang agresif negara itu bagi menghadapi kemungkinan berlakunya krisis Perang Panas (Hot War). Hal ini menampakkan kekhuatiran Rusia, bahawa dunia tidak dapat lari daripada kenyataan bahawa Perang Dingin akan berubah menjadi panas.
Tanpa dapat diselindung, perubahan geopolitik dunia, mulai 9/11 sehingga kepada krisis parah di Asia Barat kini, semakin meninggalkan petunjuk-petunjuk penting bahawa dunia kini berada pada titik tanpa hentian (point of no return), dan ini juga dapat dirasakan oleh Malaysia. Titik ini ialah titik yang akan menyaksikan janji Allah SWT melalui Rasul-Nya, bahawa Al Malhamah yakni Perang Besar akan berlaku. Persoalan bila ianya akan berlaku adalah rahsia Allah SWT, namun melihatkan senario tanah air serta global waktu ini, bibit dan langkah ke arahnya semakin jelas.

2. Bukti jelas dapat ditelusuri melalui beberapa sudut. Ucapan-ucapan Hillary banyak menyebut tentang melancarkan nuklear ke atas Russia. Sebagi tindakbalas, Putin dengan terang dan bersuluh mulai menghantar kenderaan anti misil S400 ke Syria [1]. China tidak terkecuali dengan menghantar pasukan sokongan serta armada tentera ke Pelabuhan Tartus di Syria [2].

3. Bermula seawal serangan ke atas beberapa kota besar Amerika Syarikat pada lewat tahun 2001, perubahan demi perubahan mulai mengambil tempat didalam aturan geopolitik dunia apabila Iraq dimusnahkan.
Tumbangnya Saddam Hussin disangkakan dapat meredakan kekhuatiran golongan neocons, namun rupanya tidak. Arab Spring pula menyaksikan negara-negara Arab ditumbangkan bukan oleh tentera, tapi oleh rakyat yang termakan hasutan agen-agen provokasi, dan lanjutan daripada rancangan kotor itu, wujudnya ruang vakum yang kini diisi oleh mercernary (askar upahan) yang berselindung dibawah nama freedom fighters.
Petunjuk paling jelas ialah bilamana Syria - disebalik fahaman arus perdana bahawa konflik itu berpunca akibat kekejaman Assad - rupanya dirancang oleh neocons sebagai lanjutan daripada langkah pengukuhan negara haram Israel.
Dan artikel ini akan cuba mendedahkan punca utama yang membawa kepada krisis global ini, iaitulah Israel serta psychopath yang berkepentingan kepada mereka.

4. Apakah bukti bagi kenyataan diatas?
Pertama, pada tahun 1982, sebuah dokumen berjudul "A Strategy of Israel in Nineteen Eighties" disiarkan didalam jurnal Kivunim, sebuah jurnal Judaism dan Zionism di Israel. Kesimpulan daripada analisis didalam dokumen itu ialah, selama ribuan tahun Yahudi didalam diaspora, apabila mereka berjaya membuka tanah haram Israel mulai 1948, mereka tidak akan dengan mudah melepaskannya kepada tangan-tangan Arab. Menyedari akan ancaman ketenteraan yang diterima dalam beberapa siri perang dengan negara-negara Arab, maka Israel merancang strategi untuk membasmi terus ancaman tersebut;

"Negara-negara Arab…memberi ancaman kepada Israel dalam bentuk ketenteraan…Iraq, negara yang kaya dengan minyak, dijamin akan menjadi sasaran Israel. Keruntuhan negara itu adalah lebih penting dari Syria. Iraq lebih kuat, dan secara tidak lansung memberi lebih ancaman kepada Israel dan menjadikannya sebagai musuh yang bahaya. Namun Perang Iraq-Iran telah memusnahkan sedikit demi sedikit negara itu dan membendung Iraq dari berkesempatan untuk mempersiapkan diri menyerang Israel. Setiap perseteruan di kalangan negara Arab (inter-Arab confrontation) hanya akan memperkukuhkan lagi Israel, seterusnya memudahkan langkah bagi memusnahkan Iraq, Syria dan Lebanon [3].”
Kedua, didalam dokumen penting terbitan Project For the New American Century (PNAC) berjudul "Rebuilding America's Defense" golongan neocons mendedahkan bahawa mereka akan mewujudkan The New Pearl Harbour [4] sebagai strategi menghadapi milenia baru. The New Pearl Harbour adalah terma bagi menggambarkan serangan false flag versi baru, yang mirip kepada serangan ke atas Pearl Harbour sewaktu Perang Dunia Kedua. Untuk makluman, serangan Pearl Harbour telah terbukti merupakan false flag, demi menghalalkan penggunaan nuklear ke atas Hiroshima dan Nagasaki. Dokumen PNAC itu diterbitkan pada tahun 2000. Yang menjadi misteri ialah bilamana setahun selepas itu, yakni pada tahun 2001, bangunan World Trade Center dihentam pesawat, dan sejarah baru dunia bermula.

5. Gerakan Arab Spring yang dimulakan di Tunisia beberapa tahun selepas 9/11, adalah sebagai memenuhi tuntutan strategik Israel bagi mengukuhkan keselamatan negara itu, bertepatan dengan pendedahan didalam jurnal Kivunim. Didalam artikel berjudul "Engineered Arab Spring" oleh jurnalis Ron Nixon didalam The New York Times (didapati artikel itu dipadamkan dari arkib eletronik), Stephen McInerny, Ketua Eksekutif Project on Middle East Democracy dipetik sebagai berkata:

"Kami tidak membiayai proses awalan protes dan demonstrasi, namun benar bahawa kami membantu mereka (demonstran) menajamkan skil dan kemahiran melakukan revolusi." [5]

6. Kalian akan berhadapan dengan banyak sumber disinformation sebelum dapat mencerna kenyataan-kenyataan diatas. Golongan psychopath akan sedaya upaya memesongkan kalian dengan maklumat palsu, kononnya ini adalah rancangan jahat Amerika, kartel minyak, ataupun military-industrial-complex; semuanya bermatlamat untuk mengaut untung akibat kemusnahan ini.

Haruslah diperjelaskan bahawa wang bukanlah faktor. Federal Reserve tidak memerlukan philosopher's stone untuk menukar elemen kepada emas. Mereka boleh mencetak wang dengan kuantiti yang banyak tanpa perlu diaudit, dan hal ini membuktikan bahawa wang bukanlah faktor teras. Soal minyak dan sumber asli juga bukan faktor. Stephen Waltz dan Mersheimer, sarjana yang menulis buku "The Israel Lobby and the US Foreign Policy" mendedahkan bahawa jika minyak adalah faktor, kartel-kartel tidak akan menumbangkan Saddam, sebaliknya sanggup tidur sebantal dengan beliau sebagai usaha melobi [6].

7. Didalam hubungan antarabangsa, negara-negara bangsa perlu memilih perikatan (alliances). Bermula seawal era Babylonian, Mesopotamia, Roman, Empayar Islam sehinggalah siri-siri perang dunia, sejarah menyaksikan strategi ini adalah penting bagi kelansungan sesebuah empayar mahupun negara. Dan didalam arena perang yang bakal berlansung ini, seperti dahulukala, dua kuasa/blok besar akan bertembung; iaitulah USA dengan Russia.
USA, boneka kepada Israel, dengan nyata akan mendapat bantuan dua sekutunya didalam Permanent Members of United Nation Security Council, yakni Perancis dan United Kingdom.
Rusia dari sudut lain pula telah menubuhkan pakatan BRICS (Brazil, Rusia, India, China dan South Africa) yang dilihat berfungsi lebih daripada sekadar blok ekonomi. Tiga daripada negara pakatan itu mempunyai kekuatan nuklear.
Di Asia Tenggara juga, proses perubahan halatuju semakin jelas. Duterte di Filipina, dengan jelas memanggil Setiausaha Keselamatan US sebagai anak haram yang sonsang (gay), memberi tanda yang jelas bahawa beliau akan membawa Filipina kepada China dan Russia. Singapura tidak lagi boleh menafikan bahawa negara itu adalah sekutu paling kuat Israel di Asia Tenggara, bahkan tertubuhnya negara itu adalah hasil konsultasi Mossad dan agen keselamatan Israel yang memberi khidmat nasihat keselamatan [7]. Cambodia sebagai negara yang masih bertatih, belum menampakkan petunjuk jelas, dan hal yang sama turut kelihatan di Vietnam dan Laos.
Di Indonesia, Manado (terletak di Sumatera Utara kini mengalami krisis agama diantara Islam dan Kristian. Yang menjadi misteri ialah, disebalik dua agama monopoli provinsi itu juga, berdiamnya tugu Menorah (lambang bangsa Yahudi) terbesar didunia [8], membuktikan bahawa kependudukan dan pengaruh etnik Yahudi disana cukup kuat. Namun, petunjuk itu masih belum kukuh untuk menampakkan kecenderungan negara Islam terbesar dunia itu sekarang.

8. Kini tibalah giliran Malaysia. Negara kecil berpopulasi kurang dari 40 juta penduduk ini berkepentingan dari aspek geografi dan geostrategik. Berdiamnya Singapura yang merupakan proksi paling kuat Israel di Asia Tenggara di bahagian selatan Malaysia, menjadikan negara ini sebagai zon penampan. Barangkali akibat darihal itulah, beberapa siri kejadian pelik mulai mengambil tempat di tanah air, mungkin sebagai amaran supaya kita tidak membelakangkan Amerika Syarikat.
Misteri MH370 dan MH17, bagi golongan yang berfikir, semestinya terkait dengan percaturan geopolitik. Peranan Malaysia sebagai pendamai di Patani juga cuba disabotaj, apabila sewaktu penulis melakukan kajian lapangan ke sana pada 2014, 2015 dan 2016, beberapa sumber tenpatan mendedahkan tentang kehadiran golongan dan individu yang disyaki agen-agen asing termasuk CIA dan Mossad, yang memainkan peranan subversif demi menggalakkan konflik sebagai langkah menyelamatkan Singapura. Menganjak ke fasa semasa, pendedahan DC Leaks membuktikan wujudnya campurtangan pelobi Israel di Amerika, didalam gerakan yang mirip dengan Arab Spring.
Terkini, sejarah Tunisia mulai terlakar di Malaysia. Bouazizi, penjual street vendor yang membakar dirinya akibat tekanan ekonomi dan korupsi di hadapan pejabat kerajaan Tunisia; tekanan ekonomi yang sama turut mengakibatkan kejadian bunuh diri di Penang disensasikan media tidak bertanggungjawab, yang bukan sahaja mencemari maruah dan nama baik mangsa dan keluarga, bahkan jauh lebih halus ialah, mengulangi sejarah Arab Spring; dimana kes Bouazizi adalah peledak meletusnya revolusi di Tunisia, yang kemudian melarat sehingga ke Syria dan Yemen waktu kini.
Pendirian kerajaan semakin jelas; melalui beberapa siri rundingan dan perjanjian, dasar luar Malaysia dengan China semakin kukuh, bukan sahaja dari sudut ekonomi bahkan geostrategik dan keselamatan.

9. Sebagai manusia yang sihat akal fikiran, kita pasti dapat membaca senario dunia waktu kini dengan baik. Ketepikan dahulu doktrin dan propaganda arus perdana, yang tidak lain adalah misinformation dan disinformation agar kita lalai dan leka mengejar The American Dream, sehingga melayakkan kita digelar Gentiles atau Goy, seperti yang banyak tercatat didalam Talmud. Senjata ummah waktu kini adalah iman dan ilmu. Wujudkanlah kesatuan-kesatuan ummah yang berfungsi menyebarkan fakta dan berita-berita yang benar. Jadikanlah majlis ilmu sebagai medan menyebarkan kenyataan bahawa dunia kini diambang apa yang digelar sebagai Al Malhamah (Perang Besar), dan ummah seharusnya sedar akan perkara ini.
Kepada kalian yang prihatin, sebarkanlah artikel ini. Terjemahkan jika perlu, dan sebarkan ia. Semoga usaha ini dapat membantu memberikan kerangka asas agar kita memahami realiti dunia masa kini. Terima kasih.

Fahmi bin Faiz,
Penulis & Rakan Media Aman Palestin

Rujukan.
[1]. https://www.google.com/amp/www.bbc.co.uk/news/amp/34976537…
[2]. http://www.truthandaction.org/china-aircraft-carrier-syria/
[3]. Oded Yinon, 1982, "A Strategy for Israel in the Nineteen Eighties", Kivunim: A Journal for Judaism and Zionism; Bil. 14, Februari 1982
[4]. PNAC, 2000, "Project for The New American Century"
[5]. Ron Nixon, 2011, "Engineered Arab Spring", The New York Times
[6]. https://youtu.be/rzXS3tmZrcU
[7]. http://m.jpost.com/…/Israel-and-Singapore-out-of-the-shadow…
[8]. http://thecompletepilgrim.com/worlds-largest-permanent-men…/



 
Catatan: Abumohd   |   7 November 2016
 |  
 |  
Sila tunggu sebentar....